Kolejny odcinek drogi ekspresowej S17 na Mazowszu zaprojektowany. Wykonawca złożył do wojewody wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. Obejmują one fragment od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli. To ok. 15,2 km przyszłej ekspresówki.
Droga ekspresowa S17 ma połączyć aglomerację warszawską z Lublinem i dalej poprowadzić ruch w kierunku wschodniej granicy państwa w Hrebennem. Obecnie w realizacji jest blisko 100 km trasy między planowaną obwodnicą Warszawy a Kurowem w pobliżu Lublina. Większość już oczekuje pozwoleń na budowę.
Fragment z wnioskami do wojewody Złożone wnioski o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - jeden dotyczy węzła Góraszka, drugi pozostałej części trasy - dotyczą fragmentu zaczynającego się od węzła Lubelska na obwodnicy Warszawy. To odcinek, który kosztem 370,5 mln zł jest realizowany przez Strabag. Umowę z wykonawcą – w trybie zaprojektuj i wybuduj – podpisano w styczniu 2016 roku.
fot. GDDKiA
W ramach tego zadania powstaną cztery węzły drogowe: Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów. Do węzła Wiązowna II droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a dalej po dwa pasy w każdą stronę, z rezerwą pod trzeci pas. Droga ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.
W ciągu trasy powstaną nowe obiekty inżynieryjne, miejsca obsługi podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe dla ruchu lokalnego. Przewidziano także chodniki oraz ścieżki rowerowe. Odcinek ma być gotowy w drugiej połowie 2019 roku.
7 odcinków w dwóch regionachBudowana siedemnastka między Warszawą a Lublinem została podzielona na 7 odcinków. Na terenie województwa mazowieckiego to fragmenty od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli i obwodnica Kołbieli – te fragmenty realizuje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe oraz od obwodnicy Kołbieli do Garwolina, od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc, a następnie od końca obwodnicy Gończyc do granic województw – realizowane przez Budimex. Wszystkie, oprócz 8-kilometrowej obwodnicy Kołbieli – czekają już na zezwolenie na realizację.
Kolejne fragmenty znajdują się już na terenie województwa lubelskiego: to fragmenty od granicy województw do węzła Skrudki – realizowany przez Porr fragment także czeka na zrid oraz Skrudki – Kurów Zachód. Ten ostatni fragment, który wykonuje Mota Engil ma już ważne pozwolenie. W styczniu wykonawca otrzymał prawo wstępu na plac budowy, a w połowie lutego rozpoczęła się wycinka drzew przy istniejącej DK-17.
Po wybudowaniu całej ekspresowej trasy, podróż między Warszawa a Lublinem zajmie około 1,5 godziny.